definitely finished

 

Start-Up Transfer.NRW Funding Program - Matter of Facts

Wissensplattform, die wissenschaftliche Erkenntnisse selektiert, einordnet, aggregiert und einfach verständlich aufbereitet.


Project status definitely finished
Project time 01.12.2021- 31.03.2023
Website https://www.matteroffacts.de/
Funding source MWIKE NRW - EFRE/JTF-Programm - EFRE Start-up Transfer.NRW - START-UP-Hochschul-Ausgründungen NRW
Project number EFRE-0400393
Keywords Knowledge Platform; Science-to-Society; Science Transfer; Science Communication; Science-Tech; Start-up
 

Algorithmization and Social Interaction

Imagine you call a company and your request is no longer answered by a human being but by an artificial assistant - how does this affect you as an individual and society at large? And does the customization of information in social media and online environments limit our horizon, or even keeps us in a ‚filter bubble‘? These are just a few of the socially and politically relevant core questions of the interdisciplinary topical program „Algorithmization and Social Interaction“. Scholars from information systems, economy, social sciences, law and communication studies work together to explore, first, how (artificially intelligent) algorithms can be used to influence social interaction. Second, the topical program is interested in how society (including the public as well as political and societal elites) reacts to this increasing algorithmic governance.


Project status definitely finished
Project time 01.10.2020- 31.12.2021
Website http://algorithmization.org
Funding source Uni Münster-internal funding - Topical Programs
Keywords Algorithmization; Artificial Intelligence; Society; (Social) Media; Data Science; Data Analytics
 

C1 – Long-Term Relationship Evolution


Project status definitely finished
Project time 01.01.2019- 31.12.2021
Funding source DFG - Individual Grants Programme
Project number KR 1619/10-1
Keywords business models; marketing; business administration
 

Loyalty programs and their impact on customer value management

Loyalitäts- oder Kundenbindungsprogramme haben sich in den letzten zwei, drei Jahrzehnten fest im Alltag etabliert. Diese Programme bieten sowohl finanzielle als auch Statusvorteile, die uns bewusst oder unbewusst im Verhalten und unserer Einstellung beeinflussen. In zwei international angelegten Programmen unter der Federführung des Instituts für Marketing am MCM der Universität Münster erforscht Professor Krafft folgende, noch nicht gelöste Fragen: - Was bewegt Kunden überhaupt, frühzeitig, spät oder gar nicht Mitglied derartiger Programme zu werden? Welche Rolle spielen dabei Statusstufen, insbesondere von Mitgliedern in höchsten Stufen? - Kunden können einen höheren Status knapp verpassen oder erreichen – führt dies zu verändertem Verhalten?


Project status definitely finished
Project time 01.01.2012- 31.12.2019
Funding source German Academic Exchange Service
Project number 54477434
Keywords loyalty; customer value; marketing
 

Forschungsstelle für Güterverkehrsmarketing


Project status definitely finished
Project time 01.02.2016- 01.02.2018
Funding source Verein zur Förderung der Forschungsstelle Güterverkehrsmarketing
Keywords Güterverkehrsmarketing; Systemtechnologien
 

Transferprojekt "It's OWL-TT-KuVIK"


Project status definitely finished
Project time 01.01.2017- 31.12.2017
Funding source Paderborn University
Keywords Conjointanalyse; Präsentationsformen
 

Market Orientation - Transform Technical Performance Benefits into User Benefits

Das Projekt itsowl-MarktLab ist eine der Nachhaltigkeitsmaßnahmen des Spitzenclusters it's OWL und verfolgt das Ziel, ein tool-unterstütztes Verfahren zur frühzeitigen Akzeptanzmessung zu entwickeln. Dieses Softwaretool "MarktLab" soll die Besonderheiten der Stimulipräsentation mit Hilfe von virtueller Realität unterstützt sowie multipersonelle Kaufentscheidungen abbilden können. Durch die Anwendung des MarktLabs soll die Effizienz und Effektivität der Produktentwicklung gesteigert werden. Die Projektpartner rechnen mit einer Reduzierung der Misserfolgsquote bei den innovativen Lösungen der Endanwender von ca. 30% im Vergleich zum Branchenschnitt.


Project status definitely finished
Project time 01.07.2012- 30.06.2017
Website http://www.its-owl.de/projekte/nachhaltigkeitsmassnahmen/details/marktorientierung-marktlab/
Funding source Federal Ministry of Education and Research
Project number 02PQ3000
Keywords itsowl; MarktLab; Leistungsvorteil; Nutzenvorteil; Spitzenclsuter; OWL
 

Joint Project: Crowdsourcing - Charging Service Provided by Private Persons as an Innovative Business Model - Project Part: User Acceptance and Service Design

CrowdStrom is a project that aims at developing a new business model for electric vehicle charging infrastructure. Through involvement of charging stations owned by private persons, the business model addresses challenges of the current infrastructure development for electric vehicles.


Project status definitely finished
Project time 01.05.2015- 31.01.2017
Website http://www.crowdstrom.de/
Funding source Federal Ministry of Education and Research
Project number 01FE13019E
Keywords Crowd-Sourcing; Electric vehicle network; Service science research; willingness to pay; incentive system; charging infrastructure
 

Verbundprojekt: Innovative Geschäftsmodelle für Sicherheit und Netzversorgungsinfrastrukturen (KRITIS) (InnoGeSI.net) - Teilvorhaben: Intelligente Finanzierungslösungen für sicherheitsrelevante Investitionen in intern. Energiegroßprojekten - die Fallstudie Desertec

Das vom Bundesministerium für Bildung und Forschung geförderte Forschungsprojekt innogesi befasst sich mit der Sicherheit von Energienetzen in einem privat- und volkswirtschaftlichen Umfeld. Energienetze gelten als kritische Infrastrukturen, da es bei Störungen - z.B. aufgrund „höherer Gewalt“, technischer Probleme oder sogar gezielter Angriffe - zu sog. Kaskadeneffekten mit hohen gesellschaftlichen und wirtschaftlichen Folgen kommen kann. Das Projekt untersucht, welche wirtschaftlichen, organisatorischen und institutionellen Veränderungen notwendig sind, um Energienetze regional, national und international sicherer zu gestalten, und verfolgt dabei das Ziel, neue Geschäftsmodelle für Betreiber, Entstörungsdienste, Versicherer und Investoren zu erarbeiten. Dies soll zu einer besseren Zusammenarbeit aller Akteure und damit zugleich einer Erhöhung der Versorgungssicherheit der Bürgerinnen und Bürger beitragen.


Project status definitely finished
Project time 01.10.2012- 30.09.2015
Website http://www.innogesi.net
Funding source Federal Ministry of Education and Research
Project number 13N12331
Keywords Geschäftsmodell; Sicherheit; Netzversorgungsinfrastrukturen; Finanzierungslösung; Energienetz; Versorgungssicherheit; kritische Infrastruktur
 

Joint Project: Crowdsourcing - Charging Service Provided by Private Persons as an Innovative Business Model - Project Part: User Acceptance and Service Design

CrowdStrom is a project that aims at developing a new business model for electric vehicle charging infrastructure. Through involvement of charging stations owned by private persons, the business model addresses challenges of the current infrastructure development for electric vehicles.


Project status definitely finished
Project time 01.12.2013- 28.02.2015
Website http://www.crowdstrom.de/
Funding source Federal Ministry of Education and Research
Project number 01FE13019
Keywords Crowd-Sourcing; Electric vehicle network; Service science research; willingness to pay; incentive system; charging infrastructure
 

Kundenbindungsprogramme – Wer nutzt sie überhaupt, und welche Rolle spielen Statusstufen?

Loyalitäts- oder Kundenbindungsprogramme haben sich in den letzten zwei, drei Jahrzehnten fest im Alltag etabliert. Diese Programme bieten sowohl finanzielle als auch Statusvorteile, die uns bewusst oder unbewusst im Verhalten und unserer Einstellung beeinflussen. In zwei international angelegten Programmen unter der Federführung des Instituts für Marketing am MCM der Universität Münster erforscht Professor Krafft folgende, noch nicht gelöste Fragen: - Was bewegt Kunden überhaupt, frühzeitig, spät oder gar nicht Mitglied derartiger Programme zu werden? Welche Rolle spielen dabei Statusstufen, insbesondere von Mitgliedern in höchsten Stufen? - Kunden können einen höheren Status knapp verpassen oder erreichen – führt dies zu verändertem Verhalten?


Project status definitely finished
Project time 01.01.2012- 31.12.2014
Keywords Kundenbindungsprogramme; Statusstufen; Kundenverhalten; Motivation; Frustration
 

Lösungsorientiertes, interaktives Innovationsmanagement in wissensintensiven Dienstleistungsnetzwerken - unter besonderer Berücksichtigung von Web 2.0-Technologien


Project status definitely finished
Project time 14.09.2010- 13.09.2014
Website http://www.marketing-centrum.de/ifhm/de/forschung/projekte/innosol/seiten/innosol_temp.php
Funding source Other international Organisations
Project number 290139502
Keywords Web 2.0; interaktive Innovationsprozesse; Solution Seller; Informationsmanagement
 

EXIST-Gründerstipendium: Greenlight - Das FilmInvestment Tool

Es wird die Vorbereitung innovativer Existenzgründungen aus Hochschulen und Forschungseinrichtungen in der Frühphase der Unternehmensgründung, insbesondere die Erstellung eines tragfähigen Businessplans und die Entwicklung marktfähiger Produkte und Dienstleistungen, gefördert.


Project status definitely finished
Project time 01.05.2013- 30.04.2014
Funding source BMWK - EXIST Business Start-up Grant
Project number 03EGSNW275
Keywords EXIST-Gründerstipendium; Greenlight
 

Produktivity Benchmarking for Industrial Services: Design and Evaluation of Adaptions for the Data Envelopment Analysis

The project ServDEA is using the operations-research method data envelopment analysis (DEA) to develop a software tool that is capable of benchmarking so-called service organizations.


Project status definitely finished
Project time 01.09.2010- 30.04.2014
Website http://www.servdea.de
Funding source Federal Ministry of Education and Research
Project number 01FL10015
Keywords Productivity Measurement; Data Envelopment Analysis; Benchmarking; Service Science
 

HTC Tomorrow Cooperation


Project status definitely finished
Project time 01.01.2012- 31.12.2012
Funding source REBEL Marketing GmbH
Keywords student contest
 

Strategisches Management II


Project status definitely finished
Project time 31.08.2007- 30.08.2010
Funding source Donator/Sponsor
Keywords Management
 

Internet Recommendations


Project status definitely finished
Project time 01.01.2007- 31.12.2008
Funding source Land (außer NRW)
Keywords Recommender Systems; Rating of Products; Group recommendations; Media
 

IÖ - Trademarks and Trademark Law


Project status definitely finished
Project time 01.07.2003- 31.12.2007
Funding source Federal Ministry of Education and Research
Project number 01AK704
Keywords Trademark law; Trademark
 

Internet economy and hybridity


Project status definitely finished
Project time 01.01.2003- 31.12.2007
Funding source Federal Ministry of Education and Research
Project number 01AK704
Keywords Hybrid Systems; Internet economy; Banking; Financial Services
 

Acceptance research for technological innovations


Project status definitely finished
Project time 01.01.1999- 30.12.2006
Funding source DFG - Individual Grants Programme
Project number BA 531/10-1
Keywords Innovation; Acceptance; Conjoint-Analysis